Malatya Kuru Kayısı İhracat Hedefleri Artıyor

Posted by

Malatya Ticaret Borsası Hedeflerini Açıkladı

Haber: Elif Kaya

(Malatya)- Malatya Ticaret Borsası (MTB), kuru kayısıda büyük hedefler koyuyor. Türkiye’nin ve Malatya’nın en önemli ihracat ürünlerinden biri olan kuru kayısıda 2025 yılı için 100 bin ton ihracat ve 750 milyon dolar gelir hedefleniyor. MTB Başkanı Ramazan Özcan, “2024 yılının aralık ayına kadar fiyat istikrarını koruyarak 50 bin ton ihracat yapmayı planlıyoruz” dedi.

Hollanda’ya ihraç edilen kuru kayısılarda okratoksin maddesi nedeniyle yaşanan iade olayları sonrasında gündeme gelen tartışmalarla ilgili konuşan MTB Başkanı Ramazan Özcan, “Kayısı Türkiye’nin önemli bir ihraç ürünüdür. Ürettiğimiz bu ürünün yüzde 90’ını ihraç ediyoruz. Kayısı, diğer ürünler gibi Türkiye’nin stratejik ve prestij ürünlerinden biridir. Bu konuda yapılan açıklamalara dikkat edilmesini rica ediyoruz” şeklinde konuştu.

“Ekim Ayında 9,246 Ton Kayısı İhracatı Gerçekleşti”

Özcan, sözlerine şöyle devam etti: “6 Şubat depreminden sonra Malatya, ciddi bir yıkım yaşadı. Ancak kayısı ihracatı hız kesmeden devam etti. Ekim ayında 9,246 ton kuru kayısı ihraç edilerek 44 milyon 352 bin dolar gelir elde edildi. Geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında ihracatta yaklaşık 7 bin tonluk bir artış görüldü.”

“2025 Yılında 750 Milyon Dolar Gelir Hedefleniyor”

Özcan, ayrıca 2025 yılına kadar 100 bin ton ihracat ve 750 milyon dolar gelir hedefi olduğunu belirterek, “Fiyat istikrarını koruyarak 2024 yılı sonuna kadar 50 bin ton ihracat yapmayı planlıyoruz. Geçen hedef olan 500 milyon dolarlık geliri başardık ve şimdi yeni hedefimiz 750 milyon dolar üzerinden devam ediyor” dedi.

“Okratoksin Kayısıda Nadir Görülen Bir Sorun”

Son günlerde sosyal medyada ve bazı haber sitelerinde kayısı ile ilgili yanlış bilgilerin dolaştığını belirten Özcan, “Okratoksin kayısıda nadir görülen bir sorundur. Bu durum asla ihracatı etkilemeyecek kadar küçük bir problem. Her zaman gerekli tedbirleri alarak bu konuda hassasiyetle yaklaşıyoruz” şeklinde konuştu.

“Kuru Kayısı Türkiye’nin Önemli Bir İhracat Ürünüdür”

Özcan, kuru kayısının Türkiye’nin milli ürünlerinden biri olduğunu vurgulayarak, “Bu ürünün yüzde 90’ını ihraç ediyoruz. Kuru üzüm ve kuru incir gibi diğer ürünlerle birlikte Türkiye’nin stratejik ve prestij ürünleridir. Bu nedenle, bu ürünlere dair yapılan açıklamalara dikkat edilmesi gerektiğini önemle vurguluyoruz” şeklinde ifade etti.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir